خدمات تعمیر لوازم خانگی مسترامداد

تعمیر ماکروویو در تهران

تعمیر ماکروویو مستر امداد
فهرست عناوین این مطلب
4.5/5 - (2 امتیاز)

اجاق میکروویو یا مایکروویو یا مایکروفر یا تندپز، گونه‌ای اجاق است که از راه تابش الکترومغناطیسی ریزموج، و به جنبش درآوردن مولکول‌های آب و دیگر مولکولهای قطبیده، غذا را گرم کرده، سبب می‌شود که غذا در زمان کوتاهی بپزد.

تعمیر ماکروویو

یکی از کاراترین وسایل اشپزخانه نام مایکروفر  است که می تواند زمان های از دست رفته شما را در پخت و پز جبران کند. یکی از مشکلاتی که شاغلین با آن روبه رو هستند کمبود زمان برای پخت است. اما ماکروفر می تواند زمان پخت و پز شما را کوتاه کند.

مستر امداد

ارائه خدمات نمایندگی لوازم خانه و آشپزخانه بوش

مستر امداد

ارائه خدمات نمایندگی لوازم خانه و آشپزخانه بوش

همچین در وقت شما صرفه جویی نماید. یخ زدایی آسان در زمان بسیار کمتر، تهیه آب جوش در زمان کم و پخت انواع غذاها در کوتاه تراز مزیت های استفاده از مایکروفر می باشند. ماکروفر با امواج الکترومغناطیسی و سرعت بالا، غذا را در مدت زمان اندک می پزد یا گرم می کند.

این دستگاه‌ها یکی از ایمن‌ترین و سریعترین روش‌‌های یخ‌زدایی را ارائه می‌دهند و مواد معدنی و ویتامین‌‌های مواد غذایی را حفظ می‌کنند، اما مشکلاتی هم دارند. برای مثال، چون ماکروویوها غذا را در مدت زمانی بسیار کوتاه طبخ می‌کنند، ممکن است برخی میکروب‌ها در آنها به‌طور کامل از بین نروند.

اگر چه ماکروویو وسیله ضروری در خانه نیست ولی به عنوان یک وسیله کمکی به ویژه در نبود نبود اجاق گاز و یا فر، وجود آن به آشپزی شما سرعت می بخشد.

این وسیله به خصوص برای خانم هایی که در بیرون از منزل شاغل هستند بیشتر کارایی دارد. کوچکترین کارایی ماکروویو، گرم کردن غذا در عرض کمتر از یک دقیقه است. لذا زمانی که دچار مشکل می شود، بهتر است سریعا آن را تعمیر کنید.

اگرچه جابجایی ماکروویو و بردن آن به محل تعمیر سخت نیست ولی به هر حال اگر این کار در منزل شما انجام شود که نیاز نباشد زمانی را برای رفتن به تعمیرگاه صرف کنید.

بسیار ایده آل خواهد بود. برای دریافت چنین خدماتی، می توانید بر روی کمک های متخصصین ما در مرکز تخصصی تعمیر لوازم خانگی مستر امداد حساب کنید. تعمیرات حرفه ای، با تجهیزات پیشرفته را در منزل خودتان تجربه کنید.

مستر امداد با سابقه چندین ساله در صنعت تعمیرات لوازم دیجیتال و خانگی ، تخصصی ترین مرکز تعمیرات لوازم برقی خانگی از جمله تعمیر ماکروویو می باشد. تعمیر ماکروفر در مستر امداد با استفاده از به روزترین ابزار و مهندسان مجرب انجام می شود.

ماکروویو به عنوان وسیله ای کاربردی که در کوتاه ترین زمان ممکن پخت و گرم کردن غذا را ممکن می سازد و به کارها سرعت می بخشد.

تعمیر ماکروویو

 

مشکلات متداولی که نیاز به تعمیر ماکروویو می شود:

  • دیر گرم می کند.

  • روشن نمی شود.
  • در هنگام کار جرقه می زند.
  • بعد از دقایقی خاموش می شود.
  • عدم چرخش سینی
  • کار نکردن کلیدها
  • کار نکردن گریل ماکروفر
  • کندی چرخش سینی ماکروفر
  • باز نشدن درب مایکروویو و ماندن غذا داخل آن

مستر امداد این اطمینان را به شما می دهد که دیگر نگران تعمیر ماکروویو خود نباشید و خدمات سرویس و تعمیر ماکروفر خود را از ما بخواهید.

تعمیر ماکروفر پاناسونیک غرب تهران

علت روشن نشدن مایکروویو چیست؟

یکی از مشکلات جدی در مایکروویو این است که در بعضی از مواقع روشن نمیشود. اولین دلیلی که این مشکل رخ می‌دهد این است که میکروسوئیچ درب مایکروویو خراب شده است و باید تعمیر گردد. کار این قطعه این است که وقتی درب بسته می شود اجازه روشن شدن مایکروویو را میدهد.

پس به احتمال زیاد این قطعه خراب شده است که مانع روشن شدن مایکروویو می‌شود. از دلایل دیگری که مایکروویو روشن نمیشود این است که فیوز حرارتی مایکرو خراب شده است. وقتی این قطعه خراب شود و کار نکند دستگاه به خاطر ایمنی روشن نخواهد شد. زمانیکه مشکلی جدی برای مایکروویو خود رخداد حتماً با تکنسین های حرفه ای مستر امداد تماس حاصل فرمایید

علت نچرخیدن سینی مایکروویو

مهمترین دلیلی که سینی مایکروویو نمی چرخد این است که به احتمال زیاد مشکل از موتور گردان آن است. به زبان ساده اگر این موتور خراب شود و یا بسوزد سینی مایکروویو به هیچ عنوان نمی چرخد. پس در ابتدا اطمینان از سالم بودن موتور و صحت از درست کار کردن آن داشته باشید.

همچنین ممکن است مشکل از خود سینی مایکروویو باشد. برای  مثال ممکن است سینی شکسته شده باشد که در این مواقع حتماً باید تعویض گردد. طبق گفته کارشناسان ما دلیل دیگری برای کار نکردن و نچرخیدن سینی وجود دارد. آن هم این است که اگر ریلی که در زیر سینی قرار دارد مشکل داشته باشد، سینی نمیچرخد.

اگر در هر زمانی به این مشکل برخوردید می توانید تعمیرکاران حرفه ای مستر امداد را برای تعمیر مایکروویو باخبر کنید.

تعمیر ماکروفر و تعمیر ماکروویو انواع برندهای موجود در بازار بدون محدودیت

روند ارائه خدمات در بخش تعمیر ماکروویو پس از ارسال توسط مشتری :

ماکروفر مورد نظر به محض پذیرش در بخش مستر امداد، توسط کارشناسان بررسی و ایراد سیستم مشخص خواهد شد.
پس از عیب یابی برآورد هزینه ی تعمیر ماکروویو ، با اس ام اس و یا تماس تلفنی به مشتری اعلام می گردد.
پس از تایید نهایی توسط مشتری ، پروسه ی تعمیر آغاز خواهد شد.

اطلاع از وضعیت مایکروویو و پیگیری قطعه به صورت ارتباط تلفنی یا پیگیری از طریق سایت امکان پذیر می باشد.

برای تعمیر ماکروویو در تهران همین الان با ما از طریق تلفن های نوشته شده در پایین همین صفحه تماس حاصل نمایید.

پس از تعمیر ماکروویو  و تحویل به مشتری تا زمان تست کامل و اطلاع از سلامت سیستم هیچ وجهی دریافت نخواهد شد.

چنانچه پس از برآورد هزینه و ایراد یابی ، مشتری به هر دلیلی از تعمیر ماکروویو خود منصرف گردد ،هیچ هزینه ای دریافت نمی گردد.

تمامی قطعات تعویض شده توسط مستر امداد ، قطعات اصلی و اورجینال و با ارائه گارانتی خواهد بود.

مایکروویو چیست؟

ماکروویو یکی از لوازم خانگی ست که انقلابی در آشپزخانه های مدرن بر پا کرده است. این وسیله طراحی شده است تا غذا را با استفاده از پرتوهای الکترومغناطیسی که اشیا را از درون گرم می کند، بپزد.

این وسیله برای گرم کردن سریع غذا استفاده شده و کارهای زمان بری مانند ذوب کردن کره یا گرم کردن َآب را به سرعت انجام می دهد.

تعمیر ماکروویو در منزل شما

برخلاف فرهای قدیمی، ماکروویو  غذا را از درون می پزد نه از بیرون. مایکروویو در ابتدا در آشپزخانه های تجاری مورد استفاده قرار می گرفت اما اکنون در اکثر خانه ها و آفیس ها از ماکروویو  استفاده می شود.

برای تعمیر ماکروویو  همین الان با ما از طریق تلفن های نوشته شده در پایین همین صفحه تماس حاصل نمایید.

طرز کار مایکروویو

ماکروویو امواج الکترومغناطیس را با فرکانس 24/2 گیگاهرتز و طول موج 2/12 سانتی متر به درون غذا می فرستد. این کار باعث می شود مولکول های آب در غذا به لرزش در آمده و در نتیجه اصطکاک مولکول های با هم، گرما ایجاد شود.

به این طریق غذا در ماکروویو  از درون می پزد و به همین خاطر است که غذاهای یخ زده و یا خشک (مانند برنج) به خوبی در مایکروویو نمی پزند.

رطوبت حاصل از یخ زدگی و غذاهایی که فاقد رطوبت هستند، به پرتوهای مایکروویو پاسخ سریع و یکنواخت نمی دهند.

برای حصول اطمینان از اینکه غذا یکنواخت می پزد،ماکروویوهای دارای یک صفحه چرخان هستند تا غذا را در هنگام پخت بچرخاند. مایکروویو حاصل یک اکتشاف تصادفی توسط دکتر پرسی لبارون اسپنسر ، یک خودآموز مهندسی الکترونیک که در شرکت رایتئون کار می کرد، می باشد.

تعمیر ماکروویو

در سال 1946، در حالی که او بر لوله های خلا مگنترون، برای بهبود تکنولوژی رادارر کار می کرد، در طول یک لوله خلا قدم می زد که متوجه شد شکلاتی که در جیبش بوده است، ذوب شده است.

او فهمید که امواج میکرو که از لوله های خلا ساطع می شوند، قابلیت پخت غذا را دارند و برای امتحان این نظریه دانه ذرت را در مکان مشابه قرار داد. نتیجه آزمایش او اولین پاپ کورن درست شده با ماکروویو در دنیا بود.

اولین مایکروویو

در سال 1947، شرکت رایتئون اولین ماکروویو در دنیا را که وزنی بالای 750 پوند و ارتفاعی به اندازه 5 فوت داشت، به قیمت 2000 دلار تولید کرد که تنها در آشپزخانه های صنعتی استفاده می شد.

رایتئون در سال 1952 اجازه استفاده از تکنولوژی مایکروویو را به شرکت تاپان استوو ، داد اما اولین مایکروویو این شرکت که در سال 1955 به بازار آمد، قیمتی حدود 1000 دلار داشت که بازار را از رایتئون ربود.

تعمیر ماکروویو

سپس رایتئون شرکت آمانا ، را در سال 1965 خرید که در سال 1967 ماکروویوی تولید کرد که قیمت آن 600 دلار بود؛ که البته هنوز برای استفاده خانگی بالا بود. در ابتدا مایکروویو در ژاپن محبوب تر از امریکا بود.

اما تا سال 1975 مردم امریکا به استفاده از مایکروویو رغبت بیشتری نشان دادند به این دلیل که می توانستند اجاق گازهایشان را بفروشند.

تا سال 1976 ماکروویو که در خانه 52 میلیون امریکایی وجود داشت، از ماشین ظرفشویی محبوبیت بیشتری پیدا کرد.

تعمیر ماکروویو
تعمیر ماکروویو

بخش ها و لوازم جانبی مایکروویو

تمام ماکروویوها از اجزای پایه ای مختلفی تشکیل شده اند. یکی از این اجزا فیوز است که به کابل برق متصل می باشد. فیوز می تواند در صورت داغ شدن بیش از حد دستگاه و یا ایجاد اتصال کوتاه در یکی از مدارها، دستگاه را خاموش کند.

جزء دیگر یک مبدل ولتاژ بالا می باشد که برق را به قسمت بعدی که مگنترون است، می فرستد. این دو قسمت کارشان تنظیم سطح مورد نیاز پرتوافکنی مایکروویو برای پخت غذا می باشد.

تابش پرتو توسط مایکروویو در مگنترون ایجاد می شود و پرتو در طول یک هدایت کننده که در بالای محفظه داخلی ماکروویو یعنی جایی که غذا در آن قرار دارد، می باشد، حرکت می کند.

سپس این پرتو از یک تیغه همزن چرخان عبور کرده و بر غذا تابیده می شود و باعث گرم شدن آن می شود. دیواره محفظه داخلی ماکروویو از فلز ساخته شده است تا پرتوها را مدام بازتابیده کرده و به سمت غذا دوباره هدایت کند.

در ماکروویوهای مدرن، یک کلید ایمنی وجود دارد که زمانی که در مایکروویو باز است، انرژی آن را قطع می کند. ماکروویوها همچنین دارای تایمری هستند که به تور خودکار بعد از گذشت زمان تعیین شده، دستگاه را از کار کردن متوقف می کند.

اکثر ماکروویوهای مدرن دارای ساعت، تایمر دیجیتال و صفحه چرخان برای چرخاندن غذا در هنگام پخت هستند. همچنین مایکروویوها دارای صفحه کلیدی هستند تا کاربر برنامه مورد نیاز خود را از آن طریق انتخاب کند.

علاوه بر این، ماکروویوها ممکن است دارای قفسه های متحرک و سنسورهایی برای جلوگیری از پخت بیش از حد غذا هستند.

انواع مختلف مایکروویو

ماکروویو رو میزی اولین مایکروویوی بود که به بازار وارد شد. سپس، ماکروویوهای بالای گاز و مایکروویوهای کابینتی به بازار ارائه شد. مایکرویووهای رومیزی ارزان قیمت تر بوده و حمل راحتی دارند.

اما فضای با ارزش کانتر را اشغال می کنند. مزیت این مایکروویوهای این است که می توانید هنگام عوض کردن خانه خود آن ها را با خود ببرید.

مایکروویوهای بالای گاز و کابینتی فضای کانتر را اشغال نمی کنند اما قیمت بالاتری دارند و قابل جابجایی نیستند و همچنین شاید نیاز باشد توسط فردی متخصص نصب شوند.

مایکروویوهای کانوکشن دارای المنت گرم کننده و فن هستند که غذا را با گرما دادن بیرونی و درونی می پزد.

برای تعمیر ماکروویو  در جنوب تهران همین الان با ما از طریق تلفن های نوشته شده در پایین همین صفحه تماس حاصل نمایید.

مصرف انرژی مایکروویو

نرخ مصرف انرژی مایکروویو به طور معمول بین 750 تا 1100 وات است. این مقدار بالاتر از یخچال و پایین تر از اتو می باشد. مصرف در واحد کیلووات بر ساعت حدود kWh 200 است که بیشتر از یک تلویزیون رنگی و کمتر از یک فر برقی ست.

برای به جوش آوردن یک فنجان آب، یک ماکروویو  25% بیشتر از یک اجاق گاز برقی انرژی مصرف می کند. البته این تفاوت ناچیز است و در هزینه ها تاثیر زیادی ندارد.

گرم کردن دوباره غذا در مایکروویو 80% انرژی کمتری نسبت به گرم کردن آن با اجاق گاز معمولی مصرف می کند. این مسئله نشان دهنده این است که اولین مزیت مایکروویو در گرم کردن دوباره غذا و پخت مقدار کم غذا می باشد.

مزایای استفاده از مایکروویو

ماکروویو در پخت و گرم کردن غذا سریع تر از اجاق گازهای معمولی هستند. بعضی ویتامین ها وقتی غذا با مایکروویو پخته شود بیشتر از حالتی که با اجاق گاز پخته شود باقی می مانند.

زیرا زمان طولانی در پخت مواد مغذی در غذا را از بین می برد. مایکروویو به جای استفاده از گاز و سوخت های فسیلی از برق استفاده می کند که باعث می شود اثر کربن کاهش پیدا کند.

برای تعمیر ماکروویو همین الان با ما از طریق تلفن های نوشته شده در پایین همین صفحه تماس حاصل نمایید.

مایکروویو  غذا را برشته نمی کند؛ مخصوصا پروتئین را. موجودات خطرناک و غیر مفید زمان کمتری برای رشد کردن در غذا دارند زیرا غذا در زمان کوتاهی در دمای بالایی قرار می گیرد و فورا استفاده می شود.

مطابق با قوانین سازمان غذا و داروی ایالات متحده امریکا، تمام ماکروویو مدرن با کلیدهای خاموش کننده ای ساخته شده اند که زمانی که در آن باز باشد، دستگاه را از کار کردن باز می دارد.

بعضی از مدل ها دارای سنسورهایی هستند که بخار و یا سطح دما را تشخیص داده و پخت غذا را در نقطه معینی متوقف کرده تا غذا خشک نشود. همچنین مایکروویوها باید دارای استانداردی باشند که مبنی بر این است که نباید بیش از 5 میلی وات بر سانتی متر مربع را بیش از 2 اینچ از واحد تابش انجام دهند.

این استاندارد از به وجود آمدن هر گونه مشکل برای کسانی که در قلبشان از باتری استفاده می کنند، جلوگیری می کند.

گارانتی خدمات تعمیرات ماکروفر و خدمات تعمیرات ماکروویو انجام شده در تهران توسط ما

تمامی خدمات ارائه شده توسط تعمیرکاران ما برای تعمیر ماکروویو و تعمیر ماکروفر دارای گارانتی می باشند و در صورتی که مشکل برطرف شده توسط متخصصان فنی ما در مدت زمان گارانتی دوباره بروز کند تعمیرکاران ما موظف هستند که دوباره جهت برطرف کردن مشکل به صورت رایگان به منزل یا محل کار شما مراجعه کنند.

تعمیر ماکروویو
تعمیر ماکروویو

نکات مهم در تعمیر ماکروویو در محل

ماکروویوها  همانطور که به علت کاربردهایشان شناخته شده هستند، به خاطر خطراتشان نیز معروف هستند. سازمان غذا و دارو دریافته است که پخت بعضی از غذاها ممکن است با عث تجمع آکریلامید که ماده ای سرطان زاست، شود.

برای تعمیر ماکروویو در شرق تهران همین الان با ما از طریق تلفن های نوشته شده در پایین همین صفحه تماس حاصل نمایید.

به علاوه، تحقیقات دیگر پیشنهاد می کنند که مایکروویو کردن غذاها بیشتر از سرخ کردنشان تولید آکریلامید کرده و مایکروویوهای قدرتمندتر بیشتر از انواع ضعیف ان، ماده مذکور را تولید می کنند.

آب ممکن است در  ماکروویو بیش از حد دارای گرما شود و به نقطه ای برسد که به شدت فوران کرده و باعث سوختگی شود.

این اتفاق ممکن است زمانی که آب در ظرفی صاف و بدون ترک و خش مایکروویو شود، بیفتد. یکی دیگر از مخاطرات مایکروویو جرقه زدن اشیا فلزی در داخل آن می باشد که ممکن است منجر به آسیب رساندن به  ماکروویو  شود.

این پدیده به علت انعکاس انرژی ماکروویو به صورت آشفته از سطح فلز می باشد؛ خصوصا اشیا تیز مانند چاقو و یا اشیا فلزی نا منظم مانند فویل آلومینیومی.

اجسام فلزی در ماکروفر

اجسام فلزی که شکل مناسبی داشته باشند، مانند ماهیتابه ها که پیتزای ماکروویو  در آن ها پخته می شود، انرژی مایکروویو را به سمت غذا می تابانند و باعث می شوند غذا بیشتر از حالت عادی برشته شود.

در معرض پرتوهای ماکروویو  قرار گرفتن به صورت مستقیم، ممکن است باعث سوختگی های جدی شود. به همین دلیل است که مکانیزم ایمنی بسته ماندن در مایکروویو هنگامی که غذا در حال پختن است، طراحی شده است.

برخی ظروف پلاستیکی ممکن است در مایکروویو ذوب شوند.

برای تعمیر ماکروویو در شمال تهران همین الان با ما از طریق تلفن های نوشته شده در پایین همین صفحه تماس حاصل نمایید.

در هر حال خطراتی نیز برای مایکروویو ذکر می شود که یا حقیقت ندارند و یا اتفاق افتادن آن ها به شدت نادر است. برای مثال، خطراتی که برای کسانی که در قلبشان از باتری استفاده می کنند، به علت تنظیمات و محدود شدن تابش مایکروویو ها از بین رفته است؛ ضمن این که باتری های جدید طوری طراحی شده اند که محافظی در برابر چنین تابش هایی داشته باشند.

جراحت های حاصل از تابش مایکروویو به علت امکانات ایمنی مایکروویو جدید تقریبا غیر ممکن است و بر خلاف گفته شایعه سازان، هیچ اشعه هسته ای توسط این دستگاه تولید نمی شود.

توصیه های ایمنی برای استفاده از مایکروویو

برای تعمیر ماکروویو در غرب تهران همین الان با ما از طریق تلفن های نوشته شده در پایین همین صفحه تماس حاصل نمایید.

ماکروویو در صورتی که درش خراب است و یا به طور درست و ایمن بسته نمی شود، هرگز نباید روشن شود.

اجسام فلزی نباید در ماکروویو   قرار داده شوند مگر اینکه برای استفاده در ماکروویو   طراحی شده باشند.

گرم کردن مایعات در ماکروویو باید با احتیاط انجام شود و در هنگام بیرون آوردن از ماکروویو  از دستکش فر استفاده شود.

ماکروویو باید به طور منظم تمیز شود و نباید در حالی که خالی است، روشن شود

تعمیر ماکروویو در جنوب تهران

 

مشکلات رایج:

علائمی که مورد بررسی قرار خواهند گرفت عبارتند از:

  • صفحه لمسی ماکروویو
  • صدای ماکروفر
  • خاموش یا روشن نشدن ماکروفر
  • صفحه گردانن ماکروویو
  • درب ماکروفر
  • فن ماکروفر
  • مشکلات متفرقه و بدون علامت ماکروویو
  • یر گرم می کند
  • روشن نمی شود
  • در هنگام کار جرقه می زند
  • بعد از دقایقی خاموش می شود
  • عدم چرخش سینی

ما تمامی برندها و تمای ماکروویوهای شما را در کوتاهترین زمان تعمیر می کنیم.

تعمیر ماکروویو در شرق تهران

زمان پخت غذا در اجاق مایکروویو کوتاه است و میکروب‌هایی که احتمالاً در غذا وجود دارند از بین نمی‌روند.

همچنین این دستگاه نیاز به نگهداری و تمیز شدن مداوم دارد زیرا مواد غذایی که درون اجاق مایکروویو برای گرم شدن قرار می‌گیرد بر اثر حرارت، روغن یا آب موجود در آن‌ها به دیواره‌های دستگاه می‌چسبد لذا بهتر است هر چند وقت یک‌بار با یک پارچه نم‌دار داخل آن تمیز شود تا عمر دستگاه بیشتر گردد. همکاران ما در شرق تهران با تجربه خود برای تعمیر ماکرویو شما در کوتاهترین زمان ممکن در شرق تهران در خدمت شما هستند.

ما برآنیم تا با تعمیر ماکروویو شما دوباره ماکرویو را در کوتاه ترین زمان درشرق تهران برای شما به کار گیریم.

 

چرا سینی پایین ماکروفر کار نمی‌کند ؟

سینی گردان در مایکروفر کار  چرخاندن غذا برای پخت بهتر و یکنواخت را دارد. جدای از  خود سینی سه قطعه دیگر یعنی موتور، کوپلار و ریل در این چرخش سهم دارند. اگر هر کدام از اجزای گفته شده  مشکل داشته باشند  دیگر چرخش نمیکند و یا چرخش به آسانی  و به صورت صحیح  انجام نخواهد شد.

سینی کف ماکروفر به وسیله یک موتور الکتریکی چرخیده می چرخد  و نیروی چرخش از موتور توسط یک کوپلار پلاستیکی انجام می‌شود. برای اینکه سینی کف ماکروفر  به آسانی  چرخیده و تعادلش حفظ شود یک حلقه چرخ دار زیر آن قرار دارد. این حلقه چرخش را آسان تر و روان تر  می‌کند. در  ادامه به توضیح بررسی و تعمیر این قطعات را میپردازم.

موتور گردان

اگر سینی شیشه‌ای مایکروویو شما به درستی کار چرخش را انجام نمی‌دهد ، مهمترین دلیل می‌تواند موتور درایو باشد. در ماکروفرهایی که دارای سینی گردان هستند، یک موتور به وسیله  کوپلار به سینی وصل شده است.

برای دسترسی داشتن  به موتور، باید در آغاز  برق مایکروفر را قطع کرده و پنل زیر را در آورید. موتور اصولا توسط چند پیچ زیر کف ماکروفر ، سرجایش محکم شده و سیم‌هایی که به آن متصل   هستند. اگر موتور صدای خردشدن  می‌دهد یا به هیچ عنوان نمی‌چرخد، باید عوض شود.

از یک مولتی‌متر برای تست ترمینال‌های موتور استفاده کنید.

اگر اهمی نشان نداد یعنی موتور سوخته و باید عوض شود. اگر اهم دارد ولی موتور کار نمی‌کند، باید تست را در حال روشن بودن مایکروفر انجام دهید که این کار حتماً باید توسط افراد کار بلد و  متخصص انجام بشود.

تعمیر ماکروویو
تعمیر ماکروویو

کوپلار (کوپلینگ)

از دیگر عوامل  نچرخیدن سینی کوپلار است.  اکثر مایکروفر حاوی کوپلار هستند. کوپلار یک قسمت پلاستیکی است که به شفت موتور اتصال دارد. سینی روی این قطعه کاملاً قفل می‌شود. کار  کوپلار انتقال نیروی چرخش از موتور به سینی است.

کوپلار جلوی انتقال لرزش‌ها و اصوات موتور به سینی را می‌گیرد و علت  می‌شود سینی خیلی نرم و راحت  و بدون صدا و دردسری  بچرخد.

برای چک کردن  وضعیت  خرابی کوپلار، سینی و حلقه‌ی متحرک آن را جدا کنید  کاور زیر را هم برای دسترسی آسان تر  به کوپلار جدا کنید. اکثر  کوپلارها حاوی سه دندانه هستند و به شفت موتور وصل اتصال دارد .  در آغاز موتور را باز کنید. چک کنید که  کنید که آیا کوپلار به درستی به شفت وصل شده است و هیچ شکستگی و یا ساییدگی و صدمه دیدگی  نداشته باشد.

ریل کمکی زیر سینی

دلیل دیگری که می‌تواند باعث  عدم چرخش ماکروفر بشود ، ریلی زیر سینی است. این ریل برای نگه داشتن  تعادل سینی و کمک به راحت چرخیدن آن می‌باشد. سینی را جدا کنید و ریل و چرخ‌های آن‌ها را برای شکستگی، ساییدگی و آسیب دیدگی  یا خرابی بررسی کنید. تنها راه درست کردن  این ریل، تعویض آن است.

تعمیر تخصصی مایکروفر در تهران

اگر در درست کردن و پیدا کردن  دلیل  درست نچرخیدن سینی موفق نبوید یا قصد دارید این عمل  توسط یک فرد ماهر کار بلد انجام شود می‌توانید از ما کمک بگیرید . مهندسان کاربلد  متخصص ما در حوزه درست کردن و تعمیر ماکروفر  یا مایکروفر حاوی دانش و تجربه‌ی  مورد نیاز می‌باشند. برای هماهنگی مراجعه تعمیرکار با ما تماس بگیرید یا درخواست خود را از طریق فرم سفارش آنلاین برای‌مان ارسال کنید، تا تیم تعمیرات تخصصی مستر امداد با شما تماس بگیرند.

سوالات متداول

آیا قدرت دستگاه های مایکروویو در طول زمان کم خواهد شد؟

نه، دستگاه مایکروویو در طول زمان به خوبی همان روزی که آن را خریده اید برای شما کار خواهد کرد.فقط ممکن است در بعضی مواقع با توجه به طول عمر قطعات به تعمیر مایکروویو احتیاج پیدا کنید.

آیا خدمات ارائه شده توسط مستر امداد شامل گارانتی می شود؟

تمامی خدمات ارائه شده توسط تعمیرکاران ما برای تعمیر ماکروویو و تعمیر ماکروفر دارای گارانتی می باشند و در صورتی که مشکل برطرف شده توسط متخصصان فنی ما در مدت زمان گارانتی دوباره بروز کند تعمیرکاران ما موظف هستند که دوباره جهت برطرف کردن مشکل به صورت رایگان به منزل یا محل کار شما مراجعه کنند.

روند ارائه خدمات در بخش تعمیر ماکروویو چگونه است؟

ماکروفر مورد نظر به محض پذیرش در بخش مستر امداد، توسط کارشناسان بررسی و ایراد سیستم مشخص خواهد شد.
پس از عیب یابی برآورد هزینه ی تعمیر ماکروویو ، با اس ام اس و یا تماس تلفنی به مشتری اعلام می گردد.
پس از تایید نهایی توسط مشتری ، پروسه ی تعمیر آغاز خواهد شد. اطلاع از وضعیت ماکروویو  و پیگیری قطعه به صورت ارتباط تلفنی یا پیگیری از طریق سایت امکان پذیر می باشد.

ماکروفر جرقه می‌زند، روشن نشدن مایکروفر، کار نکردن گریل مایکروفر، کار نکردن لامپ مایکروفر، خرابی فیوز حرارتی مایکروفر، غذا داخل مایکروفر کند می‌پزد، دکمه‌های مایکروفر کار نمی‌کند، خاموش شدن ناگهانی مایکروفر، نچرخیدن سینی گردان مایکروفر، غذا داخل مایکروفر یکنواخت نمی‌پاشد.

تعمیر ماکروویو اسماری Smary :

این برند  ماکروویو  یکی از محبوب ترین برند ها می باشد  که در اینجا می خواهیم چند نمونه از ایرادات رایج این دستگاه را نام ببریم.

1/ نچرخیدن سینی ماکروفر

2/ خاموش شدن خودکار ماکروفر بعد از گذشت چند ثانیه

3/ ماکروفر در هنگام کار کردن جرقه می زند.

و ایراداتی دیگر که در این دستگاه وجود دارد.

Deawoo تعمیر ماکروویو دوو

ماکروفر دوو هم شامل ایراداتی رایج است  که در طول عمر دستگاه ممکن است خودشان را نشان دهند.

یعنی از این ایرادات شامل خراب شدن درب ماکروفر , عدم روشن ماندن ماکروفر ,عدم کار کردن چراغ ماکروفر و… می باشند که برای تعمیر آن نیاز به افراد متخصص دارید.

Zerowatt تعمیر ماکروویو زیرووات

اگر شما مصرف کننده از ماکروفر زیرووات می باشید و ماکروفر شما دچار خرابی شده است نیاز نیست که خود را نگران این موضوع کنید زیرا مستر امداد نمایندگی تعمیر این ماکروفر در تهران است.

Kenwood تعمیر ماکروویو  کنوود

تعمیراتی که برای ماکروفر کنوود نیاز هست در بیشتر اوقات در محل انجام می شود و نیاز به انتقال آن به شعبه های اصلی نمی باشد.

Aukia تعمیر ماکروفر آکیا

از دیگر ایراداتی که بسیار در ماکروفر ها رایج است همین خراب شدن برد در ماکروفر است.

Hisung تعمیر ماکروویو  هایسونگ

ماکروفر هایسونک یک سیستم گرمایشی است که به پختن غذا کمک می کند و ممکن است در زمان کارد کردنش با خرابی هایی روبه بشود.

برای رفع کردن ایرادات این ماکروفر دفترچه راهنمای آن بسیار به شما کمک می کند.

بهتر است بخوانید:تعمیر ماکروفر سامسونگ

درخواست خدمات تعمیر لوازم خانگی

لطفا جهت ثبت درخواست تعمیر لوازم خانگی خود، فرم زیر را پر نمایید، تا کارشناسان مجرب ما در اولین فرصت با شما تماس بگیرند.