خدمات تعمیر لوازم خانگی مسترامداد

تعمیر اجاق گاز در اختیاریه

تعمیر اجاق گاز در اختیاریه
فهرست عناوین این مطلب
به این نوشته امتیاز دهید

جهت تعمیر اجاق گاز در اختیاریه در سایت مستر امداد به تحلیل آن می پردازیم.

تاریخچه اجاق گاز در تعمیر اجاق گاز در اختیاریه

شاید تا حالا اون وسیله ای که هر روز جلوی چشممونه و دارین ازش استفاده می کنیم ، جزئی تر نگاه نکرده باشیم. امروز می خواهیم یه سفر کوتاه به دل این جعبه ی شگفت انگیز اشپزخونه داشته باشیم.

بشر از اونجایی که همیشه به به جزء اصلی خودش یا همون شکم اهمیت فراوونی قاِئله از همون اول، این نیاز رو تامین می کرده حالا اول از همه با استفاده از آتش. بعد به مرور یه سری چاله هایی رو مخصوص اینکار ساخته کم کم تنور شکل گرفت.

در حدود سال 1782، آلمانی ها کوره های چدنی رو طراحی کردن و ساختند. این اجاق ها به عنوان اجاق های پنج صفحه ای یا همون جامب شناخته می شد. بعد یه معمار به نام Cavillies اولین اجاق محصور صفحه ای رو اختراع کرد که اجاق گاز نامیده می شد، که به اجاق خورشت هم معروفه.

اواخر دهه 1700،Ramford  یک اجاق آهنی را اختراع کرد که اجازه می داد خودمون شعله ی  اجاق گاز رو تنظیم کنیم.کم کم اجاق برقی توسط یه فرد کانادایی به نام Ahearan ساخته شد.

بهتر است بدانید:تعمیر اجاق گاز رومیزی

ریشه لغت اجاق

این واژه از زبان ترکی وارد زبان ما شده. معادل فارسی اون دیگدان( محل قرار دادن دیگ ) است.

اجزای تشکیل دهنده

حالا بریم سراغ اینکه این جعبه ی ارزشمندمون از چه جزءهایی ساخته شده:

  • جعبه فندک و ترانس های ولتاژ
  • سیم فندکی
  • ترموکوبل
  • میکروسوئیچ
  • شیر یا ولوم
  • پایه های اجاق گاز
  • بویین
  • ترانس جرقه زدن
  • سرشعله

نحوه ی کار اجاق گاز  در تعمیر اجاق گاز در اختیاریه:

درسته ظاهر اجاق گاز ها شاید با همدیگه یه تفاوت هایی داشته باشه ولی عملکرد همشون یکیه.

همونجور که می دونیم اجاق گاز از یه سمت با استفاده از شلینگ مخصوص به لوله ی گاز شهری وصل میشه و از یه سمت دیگه هم جهت اجرای عملکرد فندک به برق وصل میشه. حالا می ریم سراغ قسمت گازی.

گاز از طریق یه لوله ای به نام چندراهه از لوله ی گاز شهری به شیرهایی که روی اجاق گاز قرار دارن منتقل می شه. مرحله ی بعدی می رسیم به نازل  بعد  از نازل یه فاصله ی کوچیکی وجود داره . وقتی که شیر گاز رو باز میکنیم، گاز از لوله ی شهری به چند راهه و بعد به نازل منتقل میشه و بعد به همراه جریان هوایی که در اون فضای کوچیک وجود داشت به سمت لوله های رابط حرکت می کنه .پس از طی این مسیر به شعله های اجاق گاز می رسیم. در کنار هر شعله یک ترموکوپل و فندک قرار گرفته، حالا وقتشه که شعله با استفاده از گاز، هوا و جرقه تشکیل بشه.

تعمیر اجاق گاز در اختیاریه
تعمیر اجاق گاز در اختیاریه

انواع اجاق گاز در تعمیر اجاق گاز در اختیاریه:

1) اجاق گاز مبله(ایستاده)

الف)با فر

ب)بدون فر(طرح فر)(کابینتی)

2)اجاق گاز توکار(صفحه ای)(رومیزی)

3)اجاق گاز کشویی

4)اجاق گاز رومیزی(صفحه ای)

 

انواع برند های اجاق گاز در ایران

1)استیل البرز

2)اخوان

3)آلیش گاز

4)سینجر

5)تایسز

6)پادیسان

7)بیمکث

8)ایلیا استیل

9)ناب استیل

10)روبینا

11)داتیس

12)اسنوا

13)امرسال

14)رزگاز

15)رمگا

16)صنام الکتریک

17)پیلوت

18)نیک کالا

19)کن

20)ایگا

21)آلتون

22)میلاد(میلان)

23)آذر افروز پویا

 

تعمیر اجاق گاز در اختیاریه
تعمیر اجاق گاز در اختیاریه

روش های نگهداری اجاق گاز در تعمیر اجاق گاز در اختیاریه:

از اونجایی که هممون میدونیم پیشگیری بهتر از درمانه میریم سراغ اینکه از اجاق گازمون به بهترین حالت ممکن نگه داری کنیم که اول از همه کمتر کثیف بشه و اینکه اگه دچار لک شد ،چجوری در کمترین زمان ممکن تمیزش کنیم.

1)دقت در انتخاب قابلمه

یکی از نکاتی که می شه بهش توجه کرد اینه که یه جوری آشپزی کنیم که درگه نیازی به تمیز کردن نباشه، یعنی از قابلمه ها و ماهیتابه هایی استفاده کنیم که عمق بیشتری داشته باشه و اینجوری جلوی سرریز شدن و پاشیدن موادغذایی بر روی اجاق گاز رو می تونیم بگیریم.

2)تمیز کردن اجاق گاز بعد از هر بار استفاده

در صورتی که لکه و چربی بر روی گاز ایجاد شده بود، با استفاده از یه اسفنج یا دستمال نم داری ،لکه ها را پاک کنیم چون اگه این کار رو به تاخیر بیندازیم ،روند پاکسازی سخت تر اتفاق میفته.

3)چند وقت یکبار کل گاز را کاملا تمیز کنید.

جهت شست و شوی قسمت های فلزی، ظرفشویی را از اب داغ پر کرده، بعد مقداری پودر لباسشویی یا ظرفشویی اضافه می کنیم،بعد مقداری پودر لباسشویی یا ظرفشویی اضافه می کنیم تا اندکی کف کند.حالا نوبت به سرشعله ها و قسمت های فلزی می رسد. باید آن ها را نیز داخل آب ظرفشویی غوطه ور کنیم چند ساعت زمان بدیم ،تا لکه های چربی جدا شود. حالا با استفاده از برس سیمی مخصوص می توان لکه ها را پاک کرد.

نکته: یادمون باشه برای شستنن صفحه ی اجاق گاز هیچگاه نباید از آب به صورت مستقیم استفاده کنیم برای این کار می تونیم از شوینده های مخصوص گاز یا مخلوطی از سرکه و جوش شیرین استفاده کنیم. محلول ساخته شده یا محلول آماده  را بر روی صفحه اسپری کنید و سپس با استفاده از یک اسفنج یا دستمال نرم ان را تمیز کنید.

تعمیر اجاق گاز در اختیاریه

از اونجایی که اجاق گاز وسیله ای هست که تقریبا هر روزه باهاش سروکار داریم ،ممکنه در استفاده ازش با یه سری مشکلاتی روبه رو بشیم. من جمله:

1)روشن نشدن مشعل اجاق گاز

2)سوختن شعله گاز به صورت زرد(در حالت عادی رنگ آن آبی است.)

3)سروصدا کردن و سرد شدن شعله

تمامیه این موراد گته شده یا هر موردی که باعث بشه اجاق گاز ما خوب کار نکنه رو بزاریم کنار اینکه اجاق گاز یه وسیله ی پرمصرفه و پایه ی اصلی پخت و پزه در نتیجه  کلی چالش رو به ذهنمون میاره. اینجاست که باید بگم اصلا نگران نباشید ما در مستر امداد راه چاره رو پیدا کردیم. اگه در منطقه اختیاریه هستید و با این چالش رو به رو شدید کافیه به سایت ما مراجعه کنید و فرم تعمیرات رو پر کرده و یا اینکه با شماره زیر تماس بگیرین در اینصورت کارشناسان مجرب ما به سرعت خودشون رو به جعبه جادویی اشپزخانه ی شما می رسونن.

صورت نیاز به مشاوره در مورد تعمیر فر و اجاق گاز در اختیاریه ، تعمیر اجاق گاز با ما در ارتباط باشید. تعمیر اجاق گاز در اختیاریه در این مقاله از وب سایت مستر امداد مورد بررسی قرار گرفت. ما در اینجا سعی کردیم تا علاوه بر معرفی اجزای یک اجاق گاز، شما را با نکات مرتبط با نصب آن هم آشنا کنیم.

تعمیر اجاق گاز در اختیاریه
تعمیر اجاق گاز در اختیاریه
شماره تلفن تماس تعمیر اجاق گاز در اختیاریه مستر امداد
تعمیر اجاق گاز در اختیاریه شمال تهران
22852095
تعمیر اجاق گاز  غرب تهران
44044355
تعمیر اجاق گاز شرق تهران
88520173
تعمیر اجاق گاز جنوب تهران
66178763

 

5 پاسخ

  1. مرکز تعمیر اجاق گاز در اختیاریه خدمات خوبی داشت تشکر

  2. من از خدمات تعمیر اجاق گاز در اختیاریه بسیار راضی بودم

  3. مستر امداد تعمیر اجاق گاز در اختیاریه رو بخوبی انجام میده.

  4. خدمات تعمیر اجاق گاز در اختیاریه بسیار عالی بود سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست خدمات تعمیر لوازم خانگی

لطفا جهت ثبت درخواست تعمیر لوازم خانگی خود، فرم زیر را پر نمایید، تا کارشناسان مجرب ما در اولین فرصت با شما تماس بگیرند.