خدمات تعمیر لوازم خانگی مسترامداد

تعمیر هود در حکیمیه

تعمیر هود در حکیمیه
فهرست عناوین این مطلب
به این نوشته امتیاز دهید

میشه گفت تقریبا همه ی ماها یه وسیله ای توی آشپرخونه هامون داریم به نام هود که ارتباط مستقیم داره در استفاده از اجاق گاز، در واقع هر جا پخت و پزی باشد هود هم هست. این هودی که حالا به سادگی از آن استفاده میکنیم، با ایجاد مکش برای بوی غذا و حرارت و دود، هوای آشپزخانه را تهویه میکنه و بو و دود مراحل پخت غذا را از  فضای آشپزخونه و خونه خارج میکنه. حالا شاید براتون چالب باشه که بدونیم این جعبه ی جادویی چگونه به آشپزخونه های ما راه پیدا کرده.

home appliance repair

ارائه خدمات تعمیر لوازم برقی خانگی در تمام تهران

home appliance repair

ارائه خدمات تعمیر لوازم برقی خانگی در تمام تهران

در ادامه مقاله ای درباره هود اشپزخانه در سایت مستر امداد مطالعه می کنیم .

تاریخچه هود آشپزخانه در تعمیر هود  درحکیمیه:

تعمیر هود در حکیمیه
تعمیر هود در حکیمیه

تاریخچه هود آشپزخانه در جهان:

اول از همه بریم سراغ اینکه هود در جهان چگونه و توسط چه کسی اختراع شد؟ همه چیز از سال  ۱۹۳۷ بود که شروع شد. در واقع مفهوم آشپزخانه ای پاک از این سال مورد توجه همگان قرار گرفت. یک مخترع آمریکایی به نام ونت(vent a hood) در دالاسِ آمریکا در آشپز خانه ی خانه ای با کف خاکی هود را اختراع کرد. در واقع ونت ،اولین تولید کننده تهویه هوا و هود اشپزخانه بود. لازمه ابنم بگم مکه اون هودهای قدیمی از لحاظ ظاهری زیبایی خاصی نداشتن و توسط چوب دور آنها پوشیده میشد تا با ظاهر آشپزخانه هماهنگ بشه یعنی یه جورایی اون کاراییه مطرح بوده. از سال ۱۳۳۰ هود به عنوان یک کالای وارداتی وارد کشور شد و اولین فروشگاه هواکش به نام ایندولا در خیابان سعدی راه اندازی شد. بعد از آن رفته رفته فروشگاه‌های دیگری اقدام به فروش هود کردند و این کالا وارد خانه‌های ایران شد.

هود-شومینه-ای-کن-مدل-تاچ - تخصصی ترین مرکز خرید آنلاین لوازم آشپزخانه|  ویکالند

ساخت هود در ایران:

در ایران همه چی از اواسط دهه ی  1330 شروع شد و هود به عنوان یک کالای وارداتی وارد کشور شد اولین فروشگاه هواکش به نام ایندولا توسط آقایان ویکتور ابراهیمی و صالح چیتایات در خیابان سعدی راه اندازی شد. حالا بریم سراغ اینکه در چه زمانی ایرانی ها توانستن این جعبه رو خودشون به صورت مستقل بسازن. در ادامه در  دهه 1350زمانی که  لوله کشی گاز در تهران آغاز شد ، مشترکینش رو موظف به این کرد که از هواکش در محل نصب مشعل گاز ،استفاده کنند. از طرفی الزام سازمان محیط زیست که فروشگاه های موادغذایی را مجبور به استفاده از هواکش نمود، این دو عامل تقاضا این محصول را بشدت افزایش دادند.در سال ۱۳۶۲ برای اولین بار یک هود در ایران ساخته شد، و این شرکت در سال ۱۳۸۷ نام گروه لوازم خانگی کن را به نام خودش ثبت کرد. به خاطر همین موضوعه که در طول زمان نام هود با نام برند کن در هم آویخته شده است. رفته رفته برند های ایرانی دیگری هم به این صف اضافه شدند. که این هود ها هم از نظر ظاهر و هم کیفیت، عالی و بی نظیر هستند.

ریشه لغت هود تعمیر هود در حکیمیه:

واژه ی هود “HOOD” به معنای سرپوش یا کلاه است. طبیعتا دلیل این نامگذاری به خاطره  شکل ظاهری این هواکشه که مانند سرپوشی بالای اجاق قرار میگیره. همونجوری که هممون می دونیم هود ، وسیله‌ای برای از بین بردن بوی پخت‌ و پز در آشپزخانه‌ های امروزیه.در واقع هود آشپزخانه، یک فن (هواکش) برقی است که در بالای اجاق گازمون قرار می‌گیره و وظیفه از بین بردن بوهای نامطبوع، چربی و رطوبت آشپزخانه ی مارو حین آشپزی و پخت و پز روی اجاق گاز داره و هوای آشپزخانه را به نوعی تهویه کند. که با توجه به این موضوع که خونه های امروزه به صورت آپارتمان هست از ضروریات اشپزخونه ی امروزه است.

کاربرد هود در تعمیر هود در حکیمیه:

1) در واقع مهمترین وظیفه ی این جعبخ جادویی کشیدن بوی غذا، بخار و چربی هایی است که  در هنگام آشپزی ایجاد می شوند. در واقع این عملکرد باعث میشه چربی حاصل از غذا جذب وسایل نشه و فضای آشپزخانه مرطوب بمونه. به عبارت دیگر، هود با این کار، گاز، رطوبت و چربی معلق در هوا را به بیرون از منزل می کشه و میزان رطوبت را در حد مناسبی ثابت نگاه می داره.اگه  نوعی سیستم فیلتراسیون هوا درون محیط آشپزخانه نباشه، این ذرات در هوا معلق باقی می‌مونن و یا در نهایت به سقف و دیوارهای آشپزخانه می‌چسبن. با استفاده از هود، آشپزخانه برای مدت زمان بیشتری تمیز می مونه.

(2امکان رشد باکتری و قارچ ها روی دیوار آشپزخانه کاهش میده.

3) هود علاوه بر ذرات و دود ،گرمای اضافه رو از بین می بره.

4)استفاده از هود باعث می شه که دمای آشپزخانه پایین بیاد و در نتیجه محیط آشپزخانه خنک نگه داشته بشه.

5)با استفاده از هود احتمال خطر مسمومیت با گاز دی اکسید کربن بسیار کاهش پیدا خواهد کرد.

کدام نوع هود عملکرد بهتری دارد؟ - ساختمانچی

اجزای تشکیل دهنده ی هود در تعمیر هود در حکیمیه:

هود ها نیز مثل  همه ی  وسایل آشپزخانه از کنار هم قرار گرفتن اجزای داخلی آن تولید شدند. مانند:

  • فیلتر هود
  • لامپ هود
  • فن هود
  • خرطومی هود
  • کلیدهای تنظیم کننده هود
  • مخزن روغن هود
  • کاور هود
  • ریموت کنترل هود

نحوه ی کار هود در تعمیر هود در حکیمیه:

هود ها با استفاده از فیلتر کربنی هوا را فیلتر می‌کنن و آن را به آشپز خانه برمی گردونن. فیلتر کربنی هوا را خنثی می‌کنه، اما همه بوها را فیلتر نمی کنه. هود هایی که دارای فن هستند هوای آشپزخانه را خارج کرده و آن را از خانه ما دور می کنه.

انواع هود از نظر طراحی در تعمیر هود در حکیمیه:

  • هود زیرکابینتی
  • هود مورب
  • هود توکار یا مخفی
  • هود جزیره  ای
  • هود آسانسوری
  • هود شومینه ای
  • هود تلسکوپی 

از نظر جنس بدنه در تعمیر هود در حکیمیه:

  • شیشه
  • استیل
  • شیشه و استیل

از نظر ابعاد در تعمیر هود در حکیمیه:

  1. *55سانت
  2. *60سانت
  3. *70سانت
  4. *75سانت
  5. *80سانت
  6. *90سانت

ابعاد هود های روکار در تعمیر هود در حکیمیه:

  1. *60سانت
  2. *80سانت
  3. *90سانت

انواع برند های هود در تعمیر هود  در حکیمیه:

  1. شرکت اخوان
  2.  بیمکث
  3.  کن
  4. استیل البرز
  5.  داتیس
  6.  صدرا
  7. سامسونگ
  8.  AEG
  9. بوش
  10. لمیرا
  11. فورس
  12. فرامکو

روش های نگهداری و تمیز کردن هود در تعمیر هود در  حکیمیه:

از اونجایی که هود روی گازه و  آلودگی موجود در هوا را به سمت خودش می کشه، به همین خاطر داخل هود یه فضای مناسبیه  برای رشد کپک ها و باکتری ها، به همین دلیل حداقل ماهی یک بار، هود را تمیز کنیم.مرحله ی اول  لازمه که هود رو خاموش کنیم و .با مواد شوینده خارج و داخل هود رو تمیز کنیم.در این مرحله باید مراقب باشیم که  به لامپ و پریز برق هود آسیبی وارد نشه. بعد با آب ولرم و صابون هود را بشوییم.از اونجایی که پنجره فلزی محل تجمع چربیه اونو  در آب ولرم حاوی مواد از بین برنده چربی خیس کنیم تا چربی ها پاک بشن یا این که با کمک برس هر 2 طرفشو کامل بشوییم و قبل از اتصال مجدد کاملا خشک کنید.

خصوصیات هود آشپزخانه خوب

به عنوان یه نکته باید یادمون باشه  که ، یه دستمال آغشته به نفت هم به سادگی می تونه هرگونه رد چربی را از بین ببره.

*  در ارتباط با فیلتر ها هم باید بگم که بسته به نوع فیلتر هود شما اقدامات متفاوتی لازمه .فیلترهای فعال زغالی که قابل شست و شو نیست باید عوض بشن. زغال با کثیف شدن اثر خودشو از دست می دهد بنابراین هر سال و اگر زیاد پخت و پز می کنید، هر چند ماه یکبار  این فیلترها رو باید  تعویض کنیم. اگه فیلتر هود ما  فیلترهای متالیک باشه می تونیم  به آسانی در ماشین ظرف شویی اونو بشوییم..

* به عنوان نکته ی نهایی لازمه که بگم اگه هود شما  از جنس فلزهای اکسیدنشدنی هست  می تونید با استفاده از  از موم عسل برای تمیز کردن اقدام کنید.

تعمیر هود در حکیمیه
تعمیر هود در حکیمیه

تعمیرات هود در تعمیرات هود در حکیمیه:

از اونجایی که هود  هم به موازات اجاق گاز استفاده میشه پس میشه گفت این جعبه جادویی  وسیله ای هست که تقریبا هر روزه باهاش سروکار داریم ،ممکنه در استفاده ازش با یه سری مشکلاتی روبه رو بشیم. که میتونه به علت های زیر برگرده:

  1.  وجود مشکل در نوسانات برقی
  2. استفاده بیش از حد و طولانی مدت و استفاده نا مناسب از آن
  3. کثیف بودن فیلتر آلومینیومی موجود در بخش زیرین
  4. عدم استفاده از محافظ های مخصوص
  5. عدم نظافت به صورت صحیح
  6. عدم سرویس به صورت سالیانه
  7. عدم توجه به خرابی های چریی که ممکن است باعث ایجاد مشکلات هود به شکل بزرگ تر شوند.

در واقع هود ممکنه با ایرادات مختلفی روبه رو بشه . اینکه بتونیم به موقع این ایرادات رو برطرف کنیم اصلی ترین گزینه برای کاربرهاس. با این کار و تشخیص به موقع می تونیم جلوی بروز اشکالات بزرگتر در دستگاهمون رو بگیریم.در اینجا لازمه بگم که اگه این وسیله ی مفید آشپزخونه ی شما دچار اشکال شد و شما ساکن حکیمیه هستین کافیه به سایت ما در  مستر امداد مراجعه کنید یا با شماره تماس های ما که در ادامه برای شما قرار می دهیم تماس بگیرین این جاست که متخصصان ما در مستر امداد به سرعت هر چه تمامتر خودشونو به دستگاه جادویی اشپزخانه ی مشا می رسونن.

در انتها لازمه بگم که ما در را بطه با تعمیر هود با نمایندگی تعمیر هود آشپزخانه در مستر امداد با توجه به کارشناسان مجرب تمامیه برند های هود را در زمره ی تعمیرات خود قرار می دهیم.

شماره تلفن تماس تعمیر هود مستر امداد

تعمیر هود شمال تهران

22852095

تعمیر هود غرب تهران

44044355

تعمیر هود شرق تهران

88520173

تعمیر هود جنوب تهران

66178763

 

تعمیر هود در حکیمیه

12 پاسخ

  1. تاريخچه اي از هود كه توي مقاله نوشتيد براي من خيلي جالب بود

  2. متخصصین تعمیر هود در حکیمیه راضی بودم و هود منزل من را تعمیر کردن

  3. تعمیر هود در حکیمیه خیلی عالی بود و من حسابی راضی بودم

  4. مطالب مفیدی راجع به تعمیر هود و تعمیرکار هود بود ممنون از مستر امداد

  5. ممنون از مستر امداد برای تعمیر هود در حکیمیه.سرویس عالی مستر امداد

  6. من از خدمات تعمیر هود در حکیمیه استفاده کردم و راضی بودم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست خدمات تعمیر لوازم خانگی

لطفا جهت ثبت درخواست تعمیر لوازم خانگی خود، فرم زیر را پر نمایید، تا کارشناسان مجرب ما در اولین فرصت با شما تماس بگیرند.