خدمات تعمیر لوازم خانگی مسترامداد

تعمیر اجاق گاز عالیستان

تعمیر اجاق گاز عالیستان
فهرست عناوین این مطلب
به این نوشته امتیاز دهید

سرویس و تعمیر اجاق گاز عالیستان با مراجعه به سایت مستر امداد

اجاق گاز یا دیگدان وسیله‌ای بسیار کاربردی در آشپزی می باشد که سوخت آن از طریق گاز طبیعی، پروپان یا بوتان است ، از آنجایی که تولید و ساخت اجاق گاز قدمت زیادی ندارد ولی امروزه این وسیله یکی از ضروری‌ترین وسایل در منازل و محل کار است و برای زندگی شهری وجود اجاق گاز بسیار ضروری می باشد ، زیرا یکی از اصلی ترین وسایل در آشپزخانه را تشکیل می‌دهد.

تعمیر اجاق گاز عالیستان
تعمیر اجاق گاز عالیستان

معرفی مختصری از تاریخچه اجاق گاز از قدیم تا عصر حاضر :

اجاق گاز از اوایل سده نوزدهم میلادی تولید شد و پس از مدتی به تولید صنعتی و انبوه رسید .

اجزای یک اجاق گاز :

یک اجاق گاز به شکل امروزی که خانه و یا محل کار از آن استفاده میکنیم شامل : فر بدنه، عایق، چند راهه‌ها، شیرهای گاز ، محفظه یا لوله‌های رابط، مشعل (3 تا 5 شعله )‌، شمعک (پیلوت)، ترموستات  ، ترموکوپل، فندک ، درجه تنظیم حرارت، ساعت زنگ‌دار و جوجه گردان می باشند.

تعمیر اجاق گاز عالیستان
تعمیر اجاق گاز عالیستان

سرویس و تعمیر اجاق گاز عالیستان در سایت مستر امداد

انواع اجاق گاز :

1 – اجاق گاز هیبریدی که به اجاق گاز کم مصرف معروف است ( این اجاق گاز از ترکیب گاز و اکسیژن استفاده می کند و همچنین این اجاق گاز در صورت تمام شدن گاز به برق تبدیل می شود ) 2-اجاق گاز تک شعله 3- اجاق گاز ایستاده 4- اجاق گاز قابل حمل 5- اجاق گازهای 2تا 5 شعله

تعمیر اجاق گاز عالیستان
تعمیر اجاق گاز عالیستان

 

همانطور که تمامی وسایل خانگی که بخصوص در آشپزخانه استفاده میکنیم احتیاج به مراقبت و نگهداری اصولی دارند ، اجاق گاز هم به عنوان یک وسیله پرمصرف و بسیار کاربردی از قاعده مستثنی نیست .

ما در این مقاله سعی داریم با ذکر مواردی در خصوص مراقبت از این وسیله ارزشمند بتوانیم فرسودگی آن را به حداقل رسانده و به طول عمر آن کمک کنیم .

مجموعه مستر امداد با چندین شعبه فعال در سرتاسر تهران

تعمیر اجاق گاز عالیستان
تعمیر اجاق گاز عالیستان
  • نظافت و تمیز کردن هر روز اجاق گاز عالیستان : از آنجایی که اجاق گاز جزو وسایل پرکاربرد

در آشپزخانه می باشد بهتر است هر روز یک دستمال سطحی بر آن کشیده شود و میتوانید این کار با یک محلول تمیز کننده ملایم انجام دهید ، قسمت هایی که چربی و یا لکه به آن چسبیده است در همان لحظه تمیز شود تا جای لکه بر روی اجاق گاز نماند ، ترجیحا هر چند وقت یکبار اجزا آن را از هم جدا کرده و کاملا تمیز کنید.

AdobeStock 302608465
تعمیر اجاق گاز عالیستان
  • از سرکه و صابون ظرفشویی به عنوان محلول های پاک کننده استفاده کنید ، از آنجایی که تمیزکننده های شیمیایی بسیار قوی هستند و ممکن است به بعضی از اجزا گاز صدمه بزنند از آب گرم همراه با سرکه یا صابون ظرفشویی برای نظافت اجاق گاز استفاده کنید.
تعمیر اجاق گاز عالیستان
تعمیر اجاق گاز عالیستان

 

  • هرگز آب روی اجاق گاز نریزید زیرا آب به قسمت های پایینی دستگاه نفوذ میکند و می تواند باعث مشکلات الکتریکی نیز شود.
تعمیر اجاق گاز عالیستان
تعمیر اجاق گاز عالیستان

امیدواریم رعایت نکاتی که بطور مختصر در خصوص نگهداری از اجاق گاز ذکر کردیم را در منزل انجام دهید .

خرابی لوازم خانگی و یا هر لوازم دیگری اجتناب ناپذیر است ، اجاق گاز عالیستان هم یکی از آن وسایلی است که هر روز از آن استفاده می کنید .

در اینجا بطور مختصر به اشکالات و خرابی های رایج در اجاق گاز و تعمیر اجاق گاز عالیستان اشاره میکنیم :
  • مشعل گاز روشن نمی شود : اگر با چرخاندن پیچ مشعل ، گاز به شعله نمیرسد احتمالاً مشکل از جریان گاز است ولی اگر بوی گاز می آید اما صدای کلیک فندک گاز را نمی‌شنوید، ممکن است مشکل از سوئیچ احتراق باشد، در این مورد دستگاه را خاموش و یا  از برق بکشید، سپس درپوش مشعل را بردارید ممکن است مواد غذایی در آن به جا مانده است و یا سیم های اجاق گاز شل شده باشند .
تعمیر اجاق گاز عالیستان
تعمیر اجاق گاز عالیستان

کم شعله بودن مشعل گاز  : این مشکل می تواند به دلیل مسدود شدن دهانه مشعل با زباله و یا تکه های غذا باشد و شعله ها را کوچک و ضعیف می کند. با تمیز کردن کامل صفحه اجاق گاز به راحتی می توان این مشکل را برطرف کرد.

تعمیر اجاق گاز عالیستان
تعمیر اجاق گاز عالیستان

تغییر در رنگ شعله اجاق گاز : چه چیزی باعث تفاوت در رنگ شعله می شود؟ یکی از عوامل اصلی که بر وسایل گازسوز تأثیر می گذارد جریان هوا و گاز است که بر میزان مونوکسید کربن موجود در هوا اثر دارد ، رنگ شعله دستگاه یکی از واضح ترین علائمی است که نشان می دهد ممکن مشکلی وجود داشته باشد و نیاز به سرویس است.

تعمیر اجاق گاز عالیستان
تعمیر اجاق گاز عالیستان

اگر مواردی از مشکلاتی که ذکر کردیم را نمیتوانید به تنهایی حل کنید با ما تماس بگیرید ما مشتاق هستیم که به شما کمک کنیم تا قطعات جایگزین را پیدا کنید و هر گونه تعمیر اجاق گاز عالیستان را انجام دهید .

تعمیر اجاق گاز عالیستان
تعمیر اجاق گاز عالیستان

تعمیرات لوازم خانگی خود را به ما بسپارید .

تعمیر اجاق گاز در محل شما و در تمام نقاط تهران مانند شرق تهران ، شمال ، جنوب و غرب تهران توسط سرویس کاران متخصص مستر امداد انجام می شود. همین حالا با ما تماس حاصل فرمائید.

 

شماره تلفن تماس تعمیر اجاق گاز و تعمیراجاق گاز رومیزی  مستر امداد

 شمال تهران

22852095

  غرب تهران

44044355

 شرق تهران

88520173

 در جنوب تهران

66178763

خدمات مشابه:

تعمیر اجاق گاز در اختیاریه

تعمیر اجاق گاز در حکیمیه

تعمیراجاق گاز درستارخان

تعمیر اجاق گاز شرق تهران

3 پاسخ

  1. تعمیر احاق گاز آلیستان توسط تیم مستر امداد عالی انجام میشه

  2. تعمیر اجاق گاز عالیستان در مستر امداد بسیار حرفه ای و عالی انجام میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست خدمات تعمیر لوازم خانگی

لطفا جهت ثبت درخواست تعمیر لوازم خانگی خود، فرم زیر را پر نمایید، تا کارشناسان مجرب ما در اولین فرصت با شما تماس بگیرند.