خدمات تعمیر لوازم خانگی مسترامداد

تعمیر جاروبرقی پاکتین

تعمیر جاروبرقی پاکتین
فهرست عناوین این مطلب
به این نوشته امتیاز دهید

تعمیر جاروبرقی پاکتین در سایت مستر امداد به آن می پردازیم.

تاریخچه شرکت پاکتین

گروه تولیدی صنعتی پاکتین با هدف تولید انواع جاروبرقی خانگی و صنعتی در سال ۱۳۸۷ آغاز به کار کرد. این شرکت با تکیه به دانش روز و بکارگیری متخصصین در حوزه صنعت اقدام به تولید و عرضه محصولات خود نمود. برای اولین بار موفق به ساخت و تولید جاروبرقی مخزنی با سیم جمع کن اتوماتیک گردید.

جاروبرقی پاکتین

جاروبرقی پاکتین یکی از بهترین و مهمترین وسیله ها برای نظافت خانه است. اگر یک روز این دستگاه دچار مشکل شود نظم خانه بهم می ریزد و آن موقع متوجه مهم بودن جاروبرقی در خانه می شویم . هر کدام از ما ممکن است حین کار با جاروبرقی احساس کنیم که از جاروبرقی بوی سوختگی می آید و یا دچار مشکلاتی از جمله کار نکردن شود. یا حتی در حین کار خاموش شود و بعد از استراحت روشن هم نشود .

دلایل نیاز به تعمیر جاروبرقی پاکتین

  1. جاروبرقی روشن نمی شود.
  2. دستگاه پس از روشن شدن، با گذشت مدت زمان کمی خاموش می شود.
  3. مکش جاروبرقی پاکتین مانند روزهای اول نیست و به حداقل رسیده است.
  4. قطعات جاروبرقی مشکل پیدا کرده، شکسته و یا گم شده اند.
  5. جاروبرقی پس از روشن شدن، خاموش نمی گردد.
  6. سیم جمع کن جاروبرقی دچار مشکل شده است.
  7. جرقه زنی در جارو برقی وجود دارد.
  8. احساس بوی سوختگی
  9. ورود آب به جاروبرقی و بیرون زدگی خاک

بروز مشکل در عملکرد جاروبرقی میتواند از دلایلی همچون استفاده نادرست ، نوسانات برق ، ورود ضربه شدید به جاروبرقی پدیدار شوند.

بیشتر بدانید: تعمیر جارو برقی الکترولوکس

تست موتور جاروبرقی

تست موتور جاروبرقی باید در کارگاه و توسط تعمیرکار جاروبرقی انجام شود ، تست موتور جاروبرقی در منزل قابل انجام نمی‌باشد و خطراتی از جمله برق گرفتگی را بهمراه دارد .کار نکردن موتور جاروبرقی پاکتین می‌تواند در اثر تمام یا کوتاه شدن زغال جاروبرقی ، قطعی در سیم پیچ و خرابی کلکتور باشد .

سرویس جاروبرقی چه زمانی لازم است ؟

سرویس جاروبرقی می‌تواند از بروز مشکلات و نیاز به تعمیر جاروبرقی پاکتین جلوگیری کند .سرویس جاروبرقی شامل : شستشو یا تعویض فیلتر های داخلی و خارجی ، تمیز کردن داخل بدنه زیر پاکت و درصورت امکان استفاده از دمنده برای خروج گردو غبار از داخل جارو و موتور، انجام این چند کار میتواند به میزان قابل توجهی از تعمیر جاروبرقی پیشگیری کند.

بهتر است بدانید:نمایندگی جاروبرقی الکترولوکس

مشکلات رایج در جاروبرقی پاکتین

کم شدن مکش جارو برقی پاکتین

کم شدن مکش جاروبرقی میتواند بسیار ساده باشد ، یک سرویس دوره ای می تواند باعث افزایش قدرت مکش تا ۷۰% شود .البته در برخی مواقع با خرابی سیم پیچ موتور و کار نکردن موتور با حداکثر توان آن نیز روبرو می‌شویم که در این حالت باید موتور تعویض شود.

 صدای بلند غیر طبیعی

اگر صدای بلند و ناهنجار جاروبرقی پاکتین یکباره ایجاد شده باشد ممکن است یک جسم تیز و برنده به داخل موتور راه پیدا کرده باشد ، در این حالت پروانه و کلکتور موتور در برخورد با این جسم صدای زیادی را تولید میکنند .در این حالت سریعا جاروبرقی پاکتین را از برق جدا کنید.

اگر صدای بلند و ناهنجار جاروبرقی رفته رفته طی مدت چند روز یا هفته در دستگاه ایجاد شده باشد به احتمال زیاد بلبرینگ های جاروبرقی خورد شده است ، هرچه زودتر اقدام به تعمیر جاروبرقی پاکتین خود کنید که در صورت بی توجهی به صدای جاروبرقی به زودی با سوختن موتور و روشن نشدن جاروبرقی روبرو می شوید .

بیشتر بخوانید : تعمیر جاروبرقی زیمنس

بوی سیم سوخته یا پلاستیک سوخته در جارو برقی

بوی سوختگی سیم و یا پلاستیک داغ شده جاروبرقی میتواند بسیار خطرناک باشد ، در صورت استشمام همچین بویی سریعا جاروبرقی خود را از برق جدا کنید ، احتمال آتش گرفتن و یا ذوب شدن بدنه پلاستیکی جاروبرقی پاکتین وجود دارید.

کار نکردن سیم جمع کن جاروبروقی

باز نشدن سیم ، جمع نشدن سیم ، استوپ نکردن سیم جمع کن ، کم شدن قدرت جمع کردن سیم  از مشکلات رایج و متداول سیم جمع کن های جاروبرقی پاکتین می‌باشد .این مشکلات در بیشتر مواقع قابل رفع و تعمیر میباشند ، کافیست با تعمیرگاه مجاز جاروبرقی پاکتین تماس بگیرید.

آب رفتن داخل جاروبرقی و مشکلات آن

آب رفتن داخل جاروبرقی پاکتین میتواند باعث سوختن موتور جاروبرقی یا آسیب به قسمت برد الکترونیکی شود .این اتفاق معمولا ناخواسته یا نا آگاهانه ممکن است برای شما پیش آید .

زمانی که احساس کردید آب داخل جاروبرقی شما رفته است بلافاصله دستگاه را خاموش کنید ، با این کار از آسیب های بیشتر جلوگیری خواهید کرد .

استفاده از جاروبرقی بعد از ورود آب به داخل آن میتواند هزینه تعمیر جاروبرقی پاکتین شما را افزایش دهد .

بیشتر بدانید:تعمیر جاروبرقی سامسونگ

علت پس دادن خاک از جاروبرقی پاکتین

اگر به سرویس جاروبرقی پاکتین توجه نکرده باشید و فیلتر و پاکت آنرا بموقع تعویض نکرده باشید احتمالا این مشکل برای دستگاه شما بوجود آمده است .

معمولا افرادی که از کیسه یا پاکت های دائمی استفاده میکنند بیشتر با این معضل روبرو میشوند ، ما پیشنهاد میکنیم برای سلامت موتور جاروبرقی خود حتما از پاکت های یکبارمصرف استفاده نمایید زیرا پاکت های دائمی بعد از مدتی خاصیت خود را از دست داده و باعث ورود گرد خاک به موتور و سپس پس زدن خاک به بیرون جاروبرقی میشوند .برای تعمیر جاروبرقی در صورت مشاهده پس زدن خاک با نمایندگی تعمیر جاروبرقی پاکتین تماس بگیرید .

مشکلات خرابی سنسور حرارتی جاروبرقی

بسیار عنوان شده است که جاروبرقی پاکتین در وسط کار یکباره خاموش می شود ، این خاموش شدن نشان دهنده مشکل در عملکرد سنسور حرارتی می‌باشد .سنسور حرارتی جاروبرقی برای جلوگیری از بالا رفتن دما در دستگاه تعبیه شده است .این سنسور به محض تشخیص دمای بالا در موتور برق را قطع میکند.

بهتر است بدانید:نمایندگی جاروبرقی فیلیپس در تهران

دلیل یکسره شدن دور موتور جاروبرقی پاکتین چیست؟

اگر با فشردن دکمه‌های مختلف جاروبرقی پاکتین اتفاقی نمی‌افتد باید برای تعمیر جاروبرقی پاکتین اقدام کنید. این موضوع احتمالا به دلیل خرابی پتانسیومتر جاروبرقی است که باعث می‌شود دور موتور آن ثابت بماند. البته در بعضی مواقع قطعی دکمه‌ها نیز ممکن است باعث ایجاد این مشکل شود.

علت جمع نشدن سیم جاروبرقی پاکتین

این مشکل مربوط به دکمه سیم جمع کن یا فنر جمع کننده سیم است و معمولا با تعویض فنر یا دکمه قابل حل خواهد بود.

گرم شدن بیش از حد جاروبرقی پاکتین

اگر پشت یک جاروبرقی پاکتین در حال کار ایستاده باشید حتما متوجه هوای گرمی که از آن خارج می‌شود شده‌اید. خروج این هوای گرم کاملا طبیعی است اما نه تا وقتی که خیلی زیاد گرم شده و بدنه جاروبرقی نیز داغ شود. اگر چنین موردی را مشاهده کردید حتما در اسرع وقت به نمایندگی تعمیر جاروبرقی پاکتین  مراجعه کنید. چرا که گرم شدن جاروبرقی به موتور آن آسیب میزند و می‌تواند هزینه زیادی روی دستتان بگذارد.

تعمیر جاروبرقی پاکتین در محل

یکی از خدماتی که این روزها کار افراد را راحت‌تر کرده است انجام تعمیرات لوازم برقی در محل می‌باشد که خدمات جاروبرقی پاکتین از این قائده مستثنی نمی‌باشد. از مزایای استفاده از تعمیرات جاروبرقی در محل توسط نمایندگی‌های مجاز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حضور مشتری حین انجام کار توسط تعمیرکار
  • تضمین قطعات اورجینال مصرفی در صورت تعویض قطعات جاروبرقی
  • دریافت گارانتی 6 الی یک ساله از جانب نمایندگی
  • تشخیص خرابی به صورت تخصصی در کوتاه‌ترین زمان
  • تحویل جاروبرقی در موعد مقرر

بیشتر بدانید:تعمیر جاروبرقی ال جی

نگهداری از جارو برقی پاکتین

اگر به‌ خوبی از دستگاه خود استفاده کنید، خیلی دیرتر نیازمند تعمیر جاروبرقی پاکتین می‌شوید. بنابراین هنگام استفاده از جاروبرقی نکات زیر را در نظر بگیرید.

  • سیم جاروبرقی پاکتین را در نزدیک‌ترین پریز بزنید تا هنگام جارو کردن خیلی کشیده نشود.
  • برای جارو کردن سیم را تا آخر بیرون نیاورید و هنگام جمع‌کردن نیز دکمه را خیلی محکم فشار ندهید که سیم با سرعت جمع شود.
  • مطمئن شوید که اشیای تیز یا برنده وارد جاروبرقی پاکتین نمی‌شود.
  • هنگام جارو کردن لوله را مدام به هر طرف محکم نبرید. این کار باعث می‌شود خرطوم جاروبرقی خیلی زود پاره شود.
  • قسمت‌های خیس را با جاروبرقی جارو نکنید.
  • پس از چند بار جارو کردن کیسه جاروبرقی پاکتین را خالی کنید تا در دفعات بعدی برای مکش زباله‌ها به موتور فشار کمتری بیاید.

اطلاتی درباره شرکت پاکتین

 

کارخانه تولیدی صنعتی پاکتین برای هدف  تولید مدل های مختلف جاروبرقی خانگی و صنعتی در سال ۱۳۸۷ با اتکا کردن  به علم  روز و بکارگرفتن افراد کاربلد  درحیطه صنعت شروع  به تولید و عرضه محصولات خود نمود و برای نخستین بار به موفقیت  ساخت و  تولید جاروبرقی مخزنی باسیم جمع کن اتوماتیک گردید و بعد از آن با کوشش بی وقفه و رعایت تمامی  اصول تولید و استانداردهای بین المللی باز هم برای اولین بار و تنها تولید کننده در کشور عزیزمان ایران  افتخار این را دارد  به دریافت ضمانت نامه ۷ ساله موتور از شرکت سازنده (DOMEL) بزرگترین الکتروموتورسازی جهان تبدیل بشود

بهتر است بدانید:تعمیر جاروبرقی زیمنس  

موتور جاروبرقی‌های پاکتین

 

شرکت دومل (Domel) به عنوان اصلی ترین تولید کننده الکتروموتور و موتورهای جاروبرقی خانگی و صنعتی در سطح  جهان و  قاره اروپا از سال ۱۹۴۶ در منطقه زلزنیکی Železniki واقع در کشور اسلوونی کار خود را آغاز نمود. تا سال ۱۹۷۴ با نام ایسکرا ISKRA به فعالیت خود ادامه می داد تا اینکه در همان سال برترین موتور جاروبرقی از نظر بازده ای را ابداع نموده و این موفقیت جوازی برای ورود به بازار و صنعت آلمان شد و توانست خطهای تولید جاروبرقی در آلمان را تسخیر کند و بیشتر  تولیدات این کارخانه را شرکت AEG آلمان سفارش داد و ارتباط این دو کمپانی از نظر روابط کاری بسیار جدی و محکم شد.

بیشتر بخوانید : تعمیر جاروبرقی ال جی

 

چرا دستگاه جاروبرقی به صورت غیر مرتب و نامنظم عمل می کند؟

عملکرد غیر مرتب  دستگاه جاروبرقی یکی از مشکلات متعدد این وسیله هست که اگر فشار فنرهای پشت زغال ها به قدر و میزان لازم  نباشد می‌تواند دلیل  ایجاد جرقه و گرم شدن آرمیچر می‌شود. برای جلوگیری از این اتفاق  فنر زغال ها را کشیده و فشار آن را تنظیم کنید. افزون  بر این اگر کلافهای روی آرمیچر نیم سوز شده باشند، قطعا  می بایست عوض شوند

بیشتر بخوانید:نمایندگی فروش قطعات جاروبرقی سامسونگ

7 پاسخ

  1. اگر برا یتعمیر جارو برقی پاکتین نیاز به راهنمایی داشتید مستر امداد میتونه بهترین راهنما باشه

  2. مطالب شما در مورد تعمیر جاروبرقی پاکتین مفید و آموزنده بود

  3. با توجه به محتوای سایت فهمیدن که چقد کار شما در این زمینه سخت هستش

  4. تعمیر جاروبرقی پاکتین با سایت مستر امداد به خوبی انجام میشه

  5. الان با خوندن این مقاله متوجه شدم علت سوختن جاروبرقی من آب بوده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست خدمات تعمیر لوازم خانگی

لطفا جهت ثبت درخواست تعمیر لوازم خانگی خود، فرم زیر را پر نمایید، تا کارشناسان مجرب ما در اولین فرصت با شما تماس بگیرند.