خدمات تعمیر لوازم خانگی مسترامداد

تعمیر لولای درب یخچال

تعمیر لولای درب یخچال
فهرست عناوین این مطلب
5/5 - (1 امتیاز)

تعمیر لولای درب یخچال و تعویض آن باید توسط یک تکنسین ماهر انجام شود. این لولا وظیفه دارد تا از لرزش درب در هنگام باز و بسته شدن، جلوگیری کند. همچنین کمک می کند تا باز و بسته کردن درب یخچال به آسانی انجام شود. بنابراین در صورت عدم تعمیر به موقع و درست لولای درب یخچال، ممکن است مشکلات دیگری برای آن بروز کند.
مستر امداد در این مقاله به شما نحوه تعمیر لولا را توضیح می دهد و مشخص می کند که چه زمانی باید برای تعویض آن اقدام کنید، پس همراه ما باشید.

home appliance repair

ارائه خدمات تعمیر لوازم برقی خانگی در تمام تهران

home appliance repair

ارائه خدمات تعمیر لوازم برقی خانگی در تمام تهران

تعمیر لولای درب یخچال چگونه است؟

درب یخچال یکی از مهم ترین بخش های آن است و لولای آن با گذشت زمان ممکن است فرسوده شده و نیاز به تعویض یا تعمیر لولای درب یخچال پیدا کند. در بسیاری از یخچال های یخ ساز، لولا در بخش بیرونی و خارج دنده یخ نصب شده است. اما در برخی دیگر از یخچال ها، این لولا در بخش چرخش درب قرار گرفته است. باز کردن این لولا با استفاده از یک سیم پیچ انجام شده و آن را با یک فنر می بندند.تعمیر این لولا در صورت ایجاد صدا در هنگام باز و بسته کردن درب و عدم حرکت درست آن، باید توسط یک تکنسین انجام شود. برای انجام این کار، ابتدا لولا را روغن کاری می کنند. این کار باعث می شود تا درب به شکل راحت تری حرکت کرده و از خود صدایی ایجاد نکند. در بسیاری از موارد با عدم عملکرد درست لولا پس از روغن کاری، تعویض آن پیشنهاد می گردد.

تعمیر لولای درب یخچال
تعمیر لولای درب یخچال

علت صدا دادن درب یخچال

یکی از عوامل نیاز به تعمیر لولای درب یخچال، صدایی است که در هنگام باز و بسته کردن آن، ایجاد می شود. این صدا در یخچال های معمولی زمانی به گوش می رسد که لولا خشک و ساییده شده باشد.
در چنین حالتی، درب مانند گذشته به راحتی بر روی لولا حرکت نکرده و لولا هم اجازه بسته شدن کامل درب را نمی دهد. این اتفاق ممکن است در هنگام حرکت درب، باعث ایجاد صدای آزاردهنده ای شود که هشداری برای نیاز به تعمیر یا تعویض لولا، به حساب می آید.

روش از بین بردن صدای درب یخچال

در این بخش از مقاله مستر امداد روش های کاربردی برای از بین بردن صدایی که درب یخچال ایجاد می کند، را معرفی خواهیم کرد.

  • یخچال باید صاف و تراز باشد

برای ممانعت از ایجاد صدای درب یخچال در هنگام باز و بسته شدن، نیاز است تا از ابتدا آن را در یک محل صاف و به شکل تراز شده، قرار دهید. به عبارتی دیگر در هنگام نصب و راه اندازی یخچال باید استانداردهای مرتبط به آن را رعایت نمایید که یکی از آن ها همین تراز بودن این دستگاه است.

در صورت عدم رعایت این استاندارد علاوه بر ایجاد صدا در هنگام باز و بسته کردن درب، ممکن است به بدنه و سایر قطعات یخچال نیز صدماتی وارد شود.

  • روغن کاری وتمیز کردن لولا

در ادامه مقاله تعمیر لولای درب یخچال در مورد روغن کاری مواردی را بیان می کنیم. برای این که لولا به مرور زمان خشک نشود، نیاز است تا هر چند وقت یکبار آن را روغن کنید. همچنین وجود گرد و خاک بر روی این بخش به مرور زمان باعث می شود تا درب یخچال مثل گذشته به راحتی و روان حرکت نکرده و خشک و سفت شود.

  • درب یخچال را سنگین نکنید

یکی از مواردی که باعث می شود تا شما نیاز به تعمیر لولای درب یخچال پیدا کنید، سنگین شدن درب است. باید بدانید که این بخش از یخچال برای قرار دادن خوراکی ها و وسایل کم وزن طراحی شده. پس با رعایت این نکته باید از دفرمه شدن و ایجاد آسیب به بخش نگه دارنده درب، جلوگیری نمایید.

  • فرسوده شدن واشرهای پلاستیکی

واشرهای پلاستیکی که برای رگلاژ در یخچال ها استفاده می شوند، ممکن است به مرور زمان پوسیده شده و باعث ایجاد صدا در هنگام باز و بسته شدن درب یخچال شوند. به همین دلیل باید پیش از هر اقدامی این واشرها بررسی و در صورت نیاز، تعویض گردند. گاهی تعویض این واشرها تنها کاری است که شما برای تعمیر انواع لولای درب یخچال باید انجام دهید.

تعمیر لولای درب یخچال
تعمیر لولای درب یخچال

تعمیر افتادگی درب یخچال

یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است برای یک یخچال به وجود آید، افتادگی درب آن است. در چنین حالتی باید به سرعت برای تعمیر درب اقدام نمود. چرا که پس از مدتی، لولا دچار شکستی خواهد شد و مسلما تعمیر آن نیاز به صرف هزینه بیشتری خواهد داشت.
یکی از عوامل موثر در ایجاد افتادگی درب یخچال، سنگین شدن درب بر روی لولا است که قبلا هم به آن اشاره شد. همانطور که می دانید لولا به وسیله پیچ به بدنه یخچال متصل می شود. بنابراین با سنگین شدن درب، از میزان مقاومت بدنه کاسته شده و به مرور زمان به شکل شیب دار به سمت جلو در می آید. همین امر باعث ایجاد افتادگی درب یخچال می شود.
در صورت بروز چنین مشکلی حتما از یک متخصص و تکنسین ماهر کمک بگیرید. همچنین در صورت بروز هر گونه سوال یا ابهامی در خصوص تعمیر لولای درب یخچال،تعمیر یخچال قدیمی می توانید با کارشناسان وب سایت مستر امداد در ارتباط باشید.
تعمیرکاران مستر امداد در تعمیر ساید بای ساید  تبحر خاصی دارند در صورت هرگونه مشکل می توانید با ما تماس بگیرید .

تعمیر یخچال فریزر  و تعمیر ساید بای ساید و تعمیر لولای درب یخچال در محل شما و در تمام نقاط تهران مانند شرق تهران ، شمال ، جنوب و غرب تهران توسط سرویس کاران متخصص مستر امداد انجام می شود. همین حالا با ما تماس حاصل فرمائید.

تعمیر لولای درب یخچال

32 پاسخ

  1. از مقاله تعمیر لولای درب یخچال نهايت استفاده را كردم ممنون

    1. تعمیرات یخچال و تعویض لولای در آن با شما خیلی راحت تر بود

  2. خدمات تعمیر لولای درب یخچال در سایت مستر امداد خیلی خوب بود.

  3. خدمات تعمیر لولای درب یخچال در سایت مستر امداد خیلی خوب بود.

  4. مقاله تعمیر لولای درب یخچال خیلی کامل و خوب بود ممنون از سایت کاربردی تون.

  5. در یخچال درست بسته نمیشه. انگار کمی افتاده . شما تشریف میارین ؟

  6. خدمات تعمیر لولای درب یخچال در سایت مستر امداد خیلی عالیه.

  7. تعمییر لولای درب یخچال بسیار مهم است پس باید به تیمی حرفه ای مستر امداد بسپاریمش

  8. مقالتون در زمینه تعمیر لولای درب یخچال خیلی مفید بود . با خوندن این مقاله بهتر میشه مشکلات مربوط به یخچال و روش برخورد درست با اون ها رو فهمید .

  9. تعمیر لولای درب یخچال و تعویض آن رو که شما برامون انجام دادین عالی بود خیلی ممنونم از تیم شما

  10. راه حل های از بین بردن صدای لولای در یخچال بسیار کاربردی بود.تشکر از سایت مستر امداد

  11. واقعا این مشکل دیوانه کننده بود که نمی تونستم درب یخچال رو باز و بسته کنم و هر آن ترس این رو داشتم الان که درب یخچال از جاش دربیاد تشکر ویژه خدمت مستر امداد بابت تعمیر لولای درب بخچال

  12. با استفاده از مقاله ی تعمیر لولای درب یخچال به راحتی تونستم مشکل لولای یخچالمون رو برطرف کنم . تشکر.

  13. تعمیر لولای درب یخچال و تعویض آن مطالب خوب و جالبی در این مورد بیان کرد

  14. برای تعمیر لولالی درب یخچال منزلمون به امداد من مراجعه کردیم و واقعا راضی هستیم .

  15. ما برای تعمیر لولای درب یخچالمون که یخچال هیمالیا هست با شرکت مستر امداد تماس گرفتیم. کارشون خیلی خوب بود. واقعا ارزش اعتماد کردن رو داشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست خدمات تعمیر لوازم خانگی

لطفا جهت ثبت درخواست تعمیر لوازم خانگی خود، فرم زیر را پر نمایید، تا کارشناسان مجرب ما در اولین فرصت با شما تماس بگیرند.