خدمات تعمیر لوازم خانگی مسترامداد

علت ارور hrs در یخچال

علت ارور hrs در یخچال
فهرست عناوین این مطلب
به این نوشته امتیاز دهید

علت ارور hrs در یخچال را در سایت مرکز تخصصی لوازم خانگی مستر امداد شرح داده می شود.

آیا می دانید این مرکز خدمات در محل را در زمینه تعمیر یخچال فریزر و تعمیر ساید بای ساید و تعمیرات دیگر لوازم خانگی برای شما عزیزان ارائه می کند؟

یکی از ضروری ترین وسایل آشپزخانه یخچال می باشد که در صورت خرابی و درست کار نکردن آن باعث فاسد شدن مواد غذایی و خرابی آنها می شود. و hrs یکی از رایج ترین ایرادات در یخچالهای کارکرده می باشد .

ارور hrs چگونه بوجود می اید؟

این ارور یکی از مهمترین و سخت ترین خطاها در یخچال فریزر می باشد و اکثرا این خطا بعلت مشکلات برد الکترونیکی یخچال بوجود می آید. ارور hrs پیش آمده بر روی نمایشگر یخچال نمایان می شود و یخچال درست کار نمی کند و مواد غذایی فاسد می شوند در این حالت فقط لامپهای یخچال روشن هستند و تمام قطعات آن از کار افتاده اند.

از دلایل علت ارور hrs در یخچال

  • قطعات بکار برده شده در یخچال دارای عمر مفیدی هستند هنگامی که عمر مفید آنها به اتمام برسد از کار می افتند.
  • دلیل دیگری که باعث خرابی برد می شود صدمه فیزیکی به یخچال یا نگهداری اشتباه یخچال می باشد. به محض مشاهده ارور hrs بلافاصله باید اقدام به تعمیر یخچال بکنید.
  • جلوگیری از فرسودگی برد بعلت استفاده طولانی مدت یخچال هر از چندگاهی آن را سرویس بکنید
  • از دیگر دلایل خرابی برد نوسانات برق یخچال است که اتسفاده از محافظ برق را الزامی می کند .
  • سوختن کندانسور فریز هم یکی از دلایل علت ارور hrs  در یخچال است که در این هنگام فنها از کار می افتند و افزایش دمای یخچال باعث ارور می شود.

به محض مشاهده ارور hrs  اقدام به تعمیر یخچال ضروری است زیرا این خطا یکی از بدترین و پر هزینه ترین مشکلات در کارکرد یخچال است

کد hrs  نشان دهنده خرابی برد کنترل اصلی است اگر پانل کنترل قفل شده باشد ممکن است خاموش کردن یخچال به مدت 20  دقیقه  و راه اندازی مجدد آن کنترل پنل را باز نشانی می کند در غیر اینصورت برد کنترل از کار افتاده است و ارتباط بین مدارها کاملا قطع شده است.

بیشتر بدانید:تعمیر سایدبای ساید دوو 

برد کنترل اصلی دقیقاً این کار را انجام می دهد:

  • عملکرد دستگاه را کنترل می کند. مشکلات معمولاً خود را به روش‌های مختلفی نشان می‌دهند، از جمله خرابی کامل در راه‌اندازی ، عدم رسیدن هر دو قسمت فریزر و سردخانه به دمای مطلوبی که در کنترل‌ها یا ترموستات‌ها تنظیم شده است، یا سرد شدن بیش از حد آنها. عملکرد پر سر و صدا یکی دیگر از علائم رایج است.
  • عملکردهای جداگانه‌ای که معمولاً از کار کردن خودداری می‌کنند عبارتند از عدم توزیع آب سرد از دستگاه پخش‌کننده و عدم تولید یخ توسط یخ‌ساز.
  • اگر توزیع کننده ها کار می کنند، کم نور یا ضربان چراغ های توزیع کننده در حین کار، یکی دیگر از علائم رایج خرابی برد کنترل است.

 

علت ارور hrs در یخچال
علت ارور hrs در یخچال

بهتر است بدانید:نمایندگی یخچال فریزر امرسان

تعمیر  ارور hrs در یخچال

یخچال را از برق جدا کنید. برای دسترسی به برد کنترل، یک پانل 6 در 10 اینچی در پشت یخچال را بردارید. توسط چهار پیچ در جای خود ثابت می شود. برد خراب آشکار خواهد شد. هشت شاخه اتصال را که سیم ها را به برد کنترل متصل می کنند به صورت چشمی بازرسی کنید. اگر به دلیل عملکرد مکانیکی یخچال فریزر افتاد، آن را با ترمینال خالی تعویض کنید. برق را دوباره برقرار کنید و تست کنید.

علت ارور hrs در یخچال
علت ارور hrs در یخچال

تعویض برد کنترل

احتمال اینکه برد کنترل خراب شده باشد بسیار بیشتر است. هیچ قطعه قابل سرویس دهی توسط کاربر یا تکنسین در برد کنترل وجود ندارد.

یک عکس دیجیتال بگیرید که مشخص کند سیم های رنگی به کدام ترمینال ها وصل شده اند، یا یک نقشه تقریبی از آن اطلاعات بکشید. کابل های متصل به برد را از پریز جدا کنید و برد را از سوراخی که در اثر برداشتن پانل در معرض آن قرار گرفته است بیرون بکشید.

یک پنل کنترل جدید را از یک نمایندگی لوازم خانگی یا یک فروشگاه تعمیرات لوازم خانگی تهیه کنید، سپس پانل جایگزین را نصب کنید و کابل ها را مطابق عکس یا نقشه در جای خود فشار دهید. تماس با متخصص بهترین روش تعمیر برد کنترل اصلی می باشد.

تماس با متخصصان ماهر مرکز تعمیرات تخصصی لوازم خانگی مستر امداد با کمترین هزینه و در اسرع وقت علت ارور hrs  در یخچال و تعمیر ساید بای ساید  شما را  در محل برطرف کرده و از خطاهای احتمالی جلوگیری می کنند.

بیشتربدانید:تعمیر برد ساید بای ساید

 

15 پاسخ

  1. سوختن کندانسور فریز هم یکی از دلایل علت ارور hrs در یخچال است

  2. یخچالم دچار این‌مشکل شد و این متن باعث شد برای تعمیر به جای غیر معتبر مزاجعه نکنم

  3. خودتون تشریف میارین برای برطرف کردن مشکلات یخچال من؟

  4. مقاله علت ارور hrs در یخچال برای کسانی که این یخچال رو دارند مفید می تونه باشه

  5. این ارور ها واقعا خطرناکه و باید توسط یک تعمیر کار حرفه ای تعمیر بشه ممنون از اطلاعتون.

  6. با خوندن مقاله ی علت ارور hrs در یخچال مطالب مفیدی رو در مورد این مشکل فهمیدم . خیلی ممنون .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست خدمات تعمیر لوازم خانگی

لطفا جهت ثبت درخواست تعمیر لوازم خانگی خود، فرم زیر را پر نمایید، تا کارشناسان مجرب ما در اولین فرصت با شما تماس بگیرند.